Uploaded with ImageShack.us

Monday, August 1, 2011

UBaT eNam ReSIpI.....~_~



alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberi peluang utk bernafas di atas muka bumi ini.....ape khabar kwn2 sume????saya doakan kalian sume sehat2 sahaja dlm bulan RAMADHAN yg mulia ini...sebenarnya byk bnda yg hendak saya kongsi dgn kalian....alhamdulillah, melalui bacaan, sedikit demi sedikit ilmu dpt saya pelajari....

ni ade la skit ilmu yg hendak saya kongsikan....SELAMAT MEMBACA!!!!!!!

UBAT ENAM RESIPI

Penulis buku al-Farj Ba'da al-Syiddah menyebut tentang kisah seorang yg bijaksana yg sedang ditimpa musibah. Maka datanglah kawan-kawannya mengucapkan keprihatinan mereka terhadap musibah yg menimpanya.

Si bijaksana itu pun berkata : "Aku tahu ada satu ubat yg dibuat daripada enam resipi yg berbeza."

Kawan-kawannya pun bertanya : "Apa dia?"

Jawabnya: " PERTAMA, percaya sepenuhnya kepada Allah. KEDUA, kesedaranku bahawa semua yg sudah Allah takdirkan akan berlaku. KETIGA, sabar adalah senjata paling berkesan yg di guna pakai oleh orang yg mendapat ujian.











KEEMPAT, jika saya tidak sabar, saya tidak akan tertolong hanya dengan perasaan resah. KELIMA, mungkin sahaja saya akan berada dalam keadaan yg lebih buruk daripada keadaan saya sekarang ini. KEENAM, dari semasa ke semasa jalan keluar akan terus terbuka."

inilah antara artikel yg dpt saya kongsikan..smoga bermanfaat utk semua....

sumber SOLUSI isu NO. 21 (MELEBUR TAKABBUR)

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes